שיעורים פרטיים

מה ההבדל בין שיעור בקבוצה לשיעור פרטני?

בשיעור יוגה קבוצתי על המורה להנחות, להתאים ולמצוא את עמק השווה בין כל המתרגלים בקבוצה, היוצרים יחד רמה לתרגול. בנוסף, תשומת הלב של המורה מחולקת לכלל המתרגלים. לעומת זאת, בשיעור פרטני, התרגול מותאם ומתרכז בצרכיו ומטרותיו של המתרגל.

לדוגמה:

  • להפוך בהדרגה לאוטונומי בתרגול.
  • התאמה לצרכיו ויכולותיו הגופניות-נפשיות של המתרגל.
  • שימוש ביוגה ככלי התומך ומעצים ביצועים בתחומי ספורט שונים.

אני רוצה להיות אוטונומי בתרגול שלי

מתרגול של אסאנות (תנוחות) ועד מדיטציה דרך הפראניאמה (שליטה בנשימה), נבסס ונטמיע את אבני התווך החשובות האלו במטרה להקנות כלים שיתמכו ויובילו לעצמאות בתרגול האישי שלך.

אני רוצה ליצור תרגול שיתאים ליכולות הגופניות שלי

אם אתם מרגישים כאבים במפרקים בזמן תרגול יוגה, משמעות הדבר היא שאתם מפעילים לחץ על איזור רגיש שדורש יותר תשומת לב ודיוק. נלמד יחד על היכולות-מגבלות הגופניות שלך ונעצב רצף תרגול המותאם לכך על מנת שלא להגיע למצב של כאב או פציעה וניצור מרחב להנאה מהיתרונות שמביאה עמה היוגה.

אני רוצה להעצים את הביצועים הספורטיביים שלי

תרגול יוגה יסייע לך לקחת את הפעילות הספורטיבית שלך לשלב הבא. מהפתחה של לחץ, איזון הגוף והנפש, מניעה של פציעות ובעיות בגב ואף שיפור במסוגלות הספורטיבית בה אתם עוסקים.

יוגה לשיפור הביצועים הספורטיביים

מבחינה ספורטיבית יוגה אפקטיבית מכמה בחינות:

  • מגמישה את המפרקים ובכך מגבירה את התנועתיות במפרקים.
  • למדו איך לנשום בצורה נכונה. נקודה חשובה היוצרת סנכרון בין תנועה לנשימה.
  • פיתוח עמידות בפני לחץ ויכולת להרגיש את הגוף.
  • הגברת יכולת ריכוז דרך תרגילי נשימה ומדיטציה.
יוגה ככלי למניעת פציעות

להבדיל מסדרה של מתיחות בסוף או תחילת אימון, יוגה מאפשרת הארכה של השרירים מצד אחד ואת חיזוקם מהצד השני.

יוגה מלמדת אותנו בין היתר על החשיבות של יציבה נכונה. מנח גוף מאוזן מסייע בהפחתה של עומס על עמוד השגרה והמפרקים שנוצרים לפעמים בעקבות פעילות ספורטיבית.

כמה דוגמאות:

כל תחום ספורטיבי יכול לקבל השלמה חיובית מתרגול יוגה, לדוגמה:

  • גלישה או סקי – יציבה נכונה ודיוק בתנועה.
  • שחייה – הארכה ומתיחה של השרירים.
  • כל ספורט שמהווה טראומה לשרירים (כדורגל, כדורסל, כדור יד, ג'ודו וכו') – הפתחה של לחץ ואיזון מחדש של הגוף.
  • ריצה – חימום של הגוף לפני הריצה והתאוששות של הגוף אחרי המאמץ.
אינדיוגה לוגו נפרד

מבנה התרגול

méditation yoga

פראניאמה Pranayama

משמעות המילה פראנה היא אנרגיית החיים, נשימה. משמעות המילה איאמה היא התרחבות, שליטה. ע``י תרגול של שליטה בנשימה אנו מרחיבים את אנרגיית החיים בגופנו, משקיטים את המיינד ובונים בסיס למדיטציה.

sun salutation yoga

חימום

חשוב ואף הכרחי לחמם את הגוף לקראת התרגול הפיזי. ``ברכות השמש`` (רצף של תנוחות בקצב דינאמי) הן כחלק אינטגרלי מהחימום ומהוות הכנה הדרגתית לעבודה עם הגוף בצורה מתונה והדרגתית.

Dessin bleu d'une posture de yoga

אסאנות

משמעות המילה אסאנה היא תנוחה. תרגול של מגוון אסאנות שונות כשכל אסאנה מתרכזת ועובדת על איזורים שונים בגוף.

méditation yoga

מדיטציה

בסוף התרגול הפיזי אנו מרכזים את תשומת הלב שלנו אל הנשימה. מרפים את הגוף ומתמסרים אל החוויה של המדיטציה. המדיטציה היא כלי להשגת מרחב שקט, רגוע ומאוזן בתוכנו.

Loading...